واژه های آسمانی ؛راهی به سوی آرامش

درباره ما


حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله): الصَّلاة مِعرَاجُ المُؤمِن ((نماز، معراج مؤمن است.)) این سایت جهت ارتقای سطح دینی مسلمانان و گسترش دین مبین اسلام طراحی شده است و انشاالله طی سال های آینده به فعالیت خود ادامه خواهد داد.انشاالله با این سایت خدمتی به اسلام کرده باشم

دانلود اپلیکشن اندروید

دانـلـود اپـليکيشن انـدرويـد

موضوعات مطالب

♥خاطرات بازدید کنندگان محترم(چیشد که نماز خواندم)♥
نماز
♥دانلود سخنانی درمورد نمازاول وقت واموزش نماز♥
♥نمازایام هفته♥
♥جایگاه نماز ♥
♥احکام نماز♥
♥داستان های نماز ♥
♥نماز در ادیان ♥
♥آثار و برکات نماز♥
♥مقالات نماز ♥
♥نماز معصومین علیه السلام ♥
♥اشعار و خاطرات نماز ♥
♥تصاویر نماز♥
♥حکایات نماز ♥
♥احکام نماز ♥
♥نمازوعبادت♥
♥حضور قلب‌ در نماز از ديدگاه‌ عالمان‌ رباني‌ و عارفان‌ الهي♥‌
♥آثار نماز در دیدگاه علم پزشکی ♥
♥نکته ها در مورد نماز ♥
♥اذان ♥
♥احکام اذان ♥
♥نماز در کلام امام خمینی و امام خامنه ای ♥
♥احادیث پیامبر درموردنماز♥
♥نماز ♥
♥نمازهای مستحب و واجب ♥
♥جایگاه نماز ♥
♥فواید حالات نماز♥
♥کاربرد و نقش نماز در متحول نمودن حالات درونی و واژگون ساختن افکار شیطانی: ♥
♥نماز های کاربردی و نتیجه بخش ونماز های بی نتیجه و بی اثر ♥
♥کاربرد و فایده نماز در حل مشکلات اساسی و نیازمندی های حیاتی جامعه ♥
♥آثار محسوس وکاربرد های عینی نماز در حل♥
♥آثار محسوس وکاربرد های عینی نماز در حل مشکل،شفای امراض و.... ♥
♥شکیات نماز ♥
15عقوبت سبک شمردن نماز
♥اهمیت نماز از دیدگاه قرآن♥
♥چهار نوع نماز عاشقانه♥
♥نماز روزی♥
♥نماز حضرت علی(ع)در کلام امام خمینی(ره) ♥
♥سفارش موکد امامان برنماز♥
♥انواع نماز از حیث اثرگذاری♥
♥آثار نماز♥
♥اصول اجتماعی نماز♥
♥اضاعه نماز♥
♥جایگاه عبادت و نماز در دین وقرآن♥
♥قنوت و تسبیحات اربعه وصلوات درنماز♥
♥رکوع و سجود♥
♥تعقیبات نماز♥
♥اهمیت نماز جماعت در اسلام♥
♥نماز جمعه وعید و اهمیت آن♥
♥اهمیت نماز در بین عبادات♥
♥سفارش انبیا به نماز♥
♥مکان ولباس نمازگزار♥
♥وقت نماز♥
♥اهمیت تکبیرة‏الاحرام♥
♥نیت و تکبیرة الاحرام♥
♥نماز زیارت معصومین♥
♥نحوه نمازخواندن،وضوگرفتن،تیمم،غسل♥
♥شیوه های حضور(چگونه فرزندانمان را بانماز و مسجداشناکنیم؟)♥
♥نماز حاجت♥
♥نمازجهت بیماری♥
نماز وکودک
کیفیت نماز و روزه در قطب شمال و جنوب
پیامک ها و سخنان نماز
نماز ماه ها
آسیب شناسی فرهنگ نماز از منظر مقام معظم رهبری
سخنرانی حاج آقا پناهیان درباره نماز
حضورقلب(2)،مستحبات نماز
نماز بهشتیان
تولیدات مدیر وبلاگ

فیلم ها و کلیپ های مذهبی

حضرت محمد (ص) از نگاه کودکان

احادیثی از پیامبر اکرم حضرت محمد (ص )

ورود حضرت رسول (ص) به مکه )

دعای حضرت مهدی صاحب الزمان (عج)

زیارت حضرت محمد (ص)

واژه های آسمانی ؛ پیام های نورانی

سایت های قرآنی

سایت رهبری - وبسایت ختم قرآن - شورای عالی قرآن - رادیو قرآن - نمایشگاه سیار قرآن - نور مبین - صلات

برچسب‌ها

اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فِی کُلِّ سَاعَهٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا
قرآن انلاین وب سایت ختم قرآن اهمیت فضای مجازی صراه مستقیم را در نماز جستجو کنید قرآن ، پرچم نجاتبخش ، كتاب عبرت و آموزش و بيان و تبيان است

به وبلاگ واژه های آسمانی ؛ پیام های نورانی خوش آمدید.مخاطبان اصلی ما والدین ، معلمان و دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی می باشند؛ از این که از تمامی بخش ها دیدن می نمایید متشکریم.

 صیاد شیرازی ـ که خدایش رحمت کند! ـ می‏گوید: در زمان جنگ، رؤسای سه قوه و فرماندهان جنگ در جماران خدمت حضرت امام رسیدیم. یکی از فرماندهان داشت گزارش جنگ را می‌داد. وسط گزارش او، امام جلسه را ترک کرد. کنار من آقای رفسنجانی حضور داشتند، از ایشان پرسیدم: چه شد؟ ایشان هم متوجه نشدند. گفتم: فکر کنم قلبِ‌ امام گرفته. آمدیم این اتاق، دیدیم امام دارد عطر می‌زند و برای نماز آماده می‌شود!

وقتی شاه فرار کرد، حضرت امام (ره)  در فرانسه بودند. خبرنگاران دور امام را گرفته بودند تا حساس‌ترین گزارش از رهبر انقلاب را به دنیا مخابره کنند.‌ حضرت امام سؤال چند خبرنگار را پاسخ دادند و بعد فرمودند: احمد! وقت نماز شده؟ و حاج‏ احمد‏ آقا گفتند: بله، الآن وقت نماز است. امام از آن صندلی پایین آمده و سراغ نمازشان رفتند. کدام سیاستمداری این کار را می‌کند؟!

نویسنده رضااتابک در شنبه 6 دی 1393 |

اهمیت نماز

 

نماز خوب است ، حضور قلب در نماز –یعنی توجه به اینکه داریم حرف میزنیم ،مخاطبی داریم شروع خوبی است؛نماز اول وقت همین جور. نماز به جماعت همین جور.نوافل همین جور ؛ این فهرست را میشود انسان ذره ذره در زندگی خودش وارد کند .اگر همت کنیم ، بالاخره سال نو میتواند این مبارکی ها را انشالا باخودش داشته باشد.

 

((بیانات در جمع برخی از شخصیت های فرهنگی سیاسی 23/1/1390))

 

نویسنده رضااتابک در یک شنبه 30 آذر 1393 |

نماز ،مهمترین واجب الهی:

 

از همه واجبات مهمتر ،نماز است .((واعلم ان کل شی ء من عملک تبع لصلاتک))؛همه کار انسان تابع نماز است.نماز را به وقت بخوانید،با توجه و حضور قلب بخوانید.حضور قلب یعنی بدانید دارید با یکی حرف میزنید.این حالت را اگر در خودتان تمرین کردید ، اگر توانستید این تمرکز را ایجاد کنید ، تا آخر عمر این برای شما می ماند.و...

 

((حدیث ولایت بیانات سال1389در دیدار با دانش جویان دانشگاه ها در 1/6/1389

 

نویسنده رضااتابک در یک شنبه 30 آذر 1393 |

نماز ،آشکارترین نشانه ایمان

 

نماز خاشعانه و سرشار از حال وحضور ، بهشتی واقعی ، نخست در دل و جان نمازگزار و به تدریج در محیط زندگی می افریند و صلاح و فلاح را به انسان هدیه می کند .از این رو در همه ادیان الهی ، نمازگزاردن ، اصلی ترین ادب دین داری و اشکار ترین و عمومی ترین نشانه ایمان است ، و نماز اسلام ، کامل ترین و زیباترین نمازهاست.

 

((حدیث ولایت     مکتوبات     سال1377    ص50  پیام به اجلاس نماز

نویسنده رضااتابک در یک شنبه 30 آذر 1393 |

نماز ، مستحکم ترین وسیله ارتباط باخدا

 

هیچ وسیله ای مستحکمتر و دایمی تر از نماز برای ارتباط میان انسان با خدا نیست.مبتدی ترین انسانها رابطه خود با خدا را به وسیله ی نماز اغاز می کنند.برجسته ترین اولیای خدا نیز بهشت خلوت انس خود با محبوب را در نماز میجویند.این گنجینه ذکر و راز را هرگز پایانی نیست ، و هرکه با آن بیشتر آشنا شود ،جلوه و درخشش بیشتری در آن می یابد.

 

((حدیث ولایت مکتوبات  سال1370.پیام به اولین اجلاس سالانه ی نماز در مشهد))

نویسنده رضااتابک در یک شنبه 30 آذر 1393 |

نماز اولین قدم سلوک الی الله است

 

نماز معبر اصلی برای سلوک انسان در راهی است که ادیان الهی در برابر آدمی نهاده اند تا بتوانند از ان به هدف وغایت اصلی حیات یعنی رستگاری و خوشبختی دنیا و اخرت برسند.نماز اولین قدم سلوک الی الله است ؛ولی ظرفیت این عامل الهی به اندازه ای است که در اوج کمال بشری نیز می تواند بال پرواز انسان عرشی شود ، تا انجا که برترین انسان تاریخ یعنی پیامبر گرامی اسلام می فرمایند:((نماز نور چشم من است)).و هنگام فرا رسیدن وقت نماز از مؤذن خود می خواهد که با سر دادن بانک اذان ، جان او را کامیاب و سرشار از راحت و امنیت سازد.

 

((حدیث ولایت   مکتوبات   سال1378   پیام به نهمین سمینار نماز))

 

نویسنده رضااتابک در یک شنبه 30 آذر 1393 |

چند سخن‌ گرانبها از امام‌ (ره‌) درباره‌ نماز:

 

1 - نماز، يك‌ كارخانه‌ انسان‌ سازي‌ است‌.

 

2 - نماز بالاترين‌ ذكر خداست‌.

 

3 - عبادت‌ هر چه‌ مشقت‌ داشته‌ باشد، مرغوب‌ است‌ و مثلاً در زمستان‌ سرد، شب‌از خواب‌ ناز گذشتن‌ و به‌ عبادت‌ حق‌ تعالي‌ قيام‌ كردن‌، روح‌ را بر قواي‌ بدن‌ چيره‌مي‌كند و اراده‌ را قوي‌ مي‌كند و اين‌ در اول‌ امر، اگر قدري‌ مشكل‌ و ناگوار باشد، كم‌كم‌پس‌ از اقدام‌، زحمت‌ كم‌ مي‌شود، و اطاعت‌ بدن‌ از نفس‌ زياد مي‌شود.چنانكه‌ مي‌بينيم‌اهل‌ آن‌ بدون‌ تكلف‌ و زحمت‌ قيام‌ مي‌كنند.

 

4 - نماز انسان‌ را كم‌ كم‌ مأنوس‌ با ذكر و فكر و عبادت‌ مي‌كند. شايد مجاز به‌حقيقت‌ نزديك‌ كند انسان‌ را، و توجه‌ قلبي‌ به‌ مالك‌الملوك‌ شود و محبت‌ به‌ جمال‌محبوب‌ حقيقي‌ پيدا شود، و محبت‌ قلب‌ و تعلق‌ آن‌ از دنيا و آخرت‌ كم‌ گردد. شايد اگرجذبه‌ ربوبي‌ پيدا شود و حالتي‌ دست‌ دهد، نكته‌ حقيقي‌ عبادت‌ و سّر واقعي‌ تذكر وتفكر حاصل‌ آيد، و هر دو عالم‌ از نظر افتد و جلوه‌ دوست‌، غبار دوبيني‌ را از دل‌بزدايد، و جز خدا كسي‌ نمي‌داند كه‌ با همچو بنده‌اي‌ خدا چه‌ كرامت‌ كند.

 

5 - رسول‌ اكرم‌ درآن‌ وقتي‌ كه‌ تنها بود و هيچ‌ كس‌ با او نبود، الاّ يك‌ نفر، دونفر، درآن‌ وقت‌ با وحي‌ الهي‌ مردم‌ را دعوت‌ كرد. منتظر نشد كه‌ عده‌ و عده‌ زياد پيدا كند،منتظر نشد كه‌ جمعيت‌ها همراه‌ او باشند. از همان‌ اول‌ شروع‌ به‌ دعوت‌ كرد.

 

6 - آيا دعوت‌ قرآن‌ براي‌ اين‌ بوده‌ است‌ كه‌ مردم‌ توي‌ خانه‌ بنشينند وذكر بگويند وبا خدا خلوت‌ كنند؟ آن‌ بوده‌ است‌، لكن‌ انحصاري‌ نبوده‌ است‌. مسئله‌، مسئله‌ دعوت‌به‌ اجتماع‌، دعوت‌ به‌ سياست‌، دعوت‌ به‌ مملكت‌ داري‌ ودر عين‌ حال‌ كه‌ همه‌ اينهاعبادات‌ است‌ لكن‌ عبادتي‌ كه‌ مدغم‌ در سياست‌ است‌، سياست‌ در عبادت‌ مدغم‌است‌.

 

7 - وقتي‌ كه‌ آقايان‌ خودشان‌ را تهذيب‌ كردند، خصوصاً ائمه‌ جمعه‌ كه‌ سروكارشان‌با توده‌هاي‌ عظيم‌ مردم‌ است‌، آنها بايد ان‌ شاالله‌ به‌ مقام‌ عالي‌ تهذيب‌ برسند و مردم‌ راهم‌ دعوت‌ به‌ اين‌ مطلب‌ بكنند، تمام‌ آن‌ مسايلي‌ كه‌ در اسلام‌ است‌، حتي‌ مسايل‌سياسي‌ اش‌، مسايل‌ تهذيبي‌ است‌. براي‌ درست‌ كردن‌ آدم‌ است‌. ما نبايد همه‌ مسايل‌حالا را دنبال‌ مسايل‌ سياسي‌ قرار بدهيم‌، بايد همه‌ مسايل‌ را دنبال‌ مسايل‌ اسلامي‌ وخصوصاً اين‌ وجه‌ تهذيب‌ مردم‌ قرار بدهيم‌.

 

8 - مسجدالنبي‌ مركز سياست‌ اسلام‌ بوده‌ است‌ و ثقل‌ قدرت‌ اسلامي‌.همانطوري‌كه‌ پيغمبر توي‌ مسجد زندگي‌ مي‌كرد، توي‌ همان‌ مسجد با مردم‌ معاشرت‌ مي‌كرد و درهمان‌ مسجد هم‌ تجهيز مي‌كرد نيرويش‌ را براي‌ كوبيدن‌ قدرت‌ها.

نویسنده رضااتابک در یک شنبه 30 آذر 1393 |
صفحه قبل 1 صفحه بعد
حدیث روز

اى فرزنـــد آدم! به پدر و مــادرت نیكى كن و صله رحــم داشته باش تا خداوند، كــــــارت را آســان و عمــــرت را طولانى بگردانــد. پــروردگــارت را فرمان ببر تا خردمند به شمـــار آیى و از اونافرمـــانى نكن كه نادان شمرده مى شوى. // پیامبر اکرم (ص)

نویسندگان

سایت های مراجع

.: تمام پیوندها :.

آرشیو مطالب

پیوندهای وبگاه


تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان رستگاری و آدرس salavat1373.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





دانشنامه سوره های قرآن

سوره قرآن

همگام با کتاب

--کتاب پیوند جوان با نماز--
معرفي و دانلود کتاب پيوند جوان با نماز

در اين کتاب پس از تبيين ميزان اهميّت نماز در زنـدگي، پـاسخــگوي بـرخي از شبهات جـوانـان عـزيـز در امـر نمـاز بوده، و عوامل مهمّي که مي ­تواند زمينه­ي دوري آن­ ها از نماز و عبادت را فراهم ­سازد، مورد بررسي قرار خواهيم داد. اين کتاب علاوه بر آن که در پـيـونـد جـوان بـا نـماز راه­ گشاي خوبي اسـت، مي­ تواند به عنوان متن آمـوزشي جـهـت مـربـيـان عـزيـز و دلسوز هم مورد استــفــاده قــرار گــيــرد
--کتاب ژرفاي نماز--
 کتاب ژرفاي نماز

کتاب از ژرفاي نماز از حضرت آيه الله خامنه اي بـه صــورت فـايــل پــي دي اف, كتاب الكترونيكي به زبان فارسي براي مطالعه همگان اماده دانلود شده است اين كتاب داراي 22 صــفــحـــه اســـت
360 رنگ
جشنواره فرهنگی
صفحه اصلی
پروفایل
قرآن آنلاین